Lenovo – chińska marka, szanowana w Europie
Dziś, nikogo nie dziwi popularność w Europie takich marek, jak Xiaomi czy Huawei. Jednak, 15 lat temu, gdy Legend PC zmieniało nazwę na Lenovo, nikt bym nie pomyślał, że chiński producent komputerów przenośnych, stanie się światowym hitem, otwierając rynek dla bardzo wielu innych firm. Przedsiębiorstwo notuje dobre wyniki finansowe, ich sprzęt często zawiera nowe lub udoskonalone rozwiązania, często również wspierające osoby z niepełnosprawnościami.

Największym wydarzeniem technologicznym 2014 roku Motorola Mobility właśnie przez Lenovo. Co prawda dość szybko postanowiono na przywrócenie starej nazwy do produktów (Motorola jest bardzo szanowana na rynku technologicznym), jednak chiński producent nadal wydaje telefony pod własną marką, korzystając z nabytych technologii oraz praw patentowych, jednak przede wszystkim świetnych inżynierów. Transakcja opiewała na 3 miliardy dolarów.
Lenovo najbardziej słynie z produkcji laptopów (zarówno biznesowych jak i gamingowych) oraz tabletów (w tym również przełomowych technologicznie, takich jak Yoga). Chińczycy w swojej ofercie mają również inteligentne zegarki, celujące w niższy próg cenowy. Mniej znane detalicznemu nabywcy, są serwery oraz komputery all-in-one, które są kupowane głównie przez firmy oraz instytucje.
Konsumenci również doceniają Lenovo. Od kilku lat, marka prowadzi działania, które mają zwiększyć poziom zaufania klientów. Można więc spotkać nie tylko bezpłatne rozszerzenia gwarancji, ale też dorzucając do swoich produktów akcesoria wysokiej jakości. W wielu krajach, marka jest bardzo wysoko na liście firm, którym ufają klienci. Pod względem rankignowym, Lenovo jest wysoko w statystykach niezawodności. Należy jednak pamiętać, że uwzględniają one jedynie ilość zgłoszeń gwarancyjnych, nie powagę uszkodzeń czy czas naprawy.